Wednesday, June 27, 2007

استاد بابا صفری به عنوان يك جامعه‌‏شناس, مورخ, سیاستمدار , و معلمی صادق و فداکار عدالت اقتصادي , اجتماعی , دینی و فرهنگی را از صدر اسلام تا زمان آیات قم و نجف قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یک خود بررسي كرد و انحرافات آن را از لحاظ غفلت به واقعیتهای علمی و عقلانی با زباني شيوا و گويا در آثار خود تحلیل کرد
استاد بابا صفری که سالهای طولانی در مصدر نیابت معا ون نخست وزیر ایران در سازمان اوقاف ( منوچهر آزمون , احمدی ) امورات دومین سازمان اقتصادی ایران بعد از درآمد نفت یعنی اوقاف کشور را اداره می کرد و از ورود دزدهای سیاسی و اقتصادی برای دزدی اموال وقفی مردم ممانعت کرده بود و سیاست های مالی و اقتصادی علمی سودزا را سرلوحه ی کارهای اوقاف کرده بود همیشه در باره ی عدالت می گفت :عدالت يعني هر چيزي در بهترين جاي ممكن خود قرار گيرد تا بهترين بهره‌‏مندي را براي كل جامعه داشته باشد. استا د صفری رانت خواری به سبک اسلامی را از کثیف ترین رفتارهای مشرکان به انسان و انسانیت می دانست . زنده یاد بابا صفری می گفت :همانطور كه حضرت علي (ع) از اموال شخصي خود بسيار احسان مي‌‏كرد اما در برابر تقاضاي برادر خود مبني بر پرداختي بيشتر به وي از بيت‌‏المال, دست او را سوزاند اگر آیات نجف و قم خود را مبرا از این دزدی ها می دانند پس چرا در دوران حکومت جمهوری مسلمانان در ایران دزدها خون مردم دین باور را در شیشه ها کرده اند ؟ چرا عدالت را بازیچه قرار داده اند؟ چرا در ایران فقر جولان می دهد؟ این در ایرانی است که در حالی که 17 درصد کل ذخایر گاز جهان و 9 درصد از ذخایر نفت جهان را داراست!! استاد صفری ایرانی را که درآمدهای هنگفت اوقاف , نفت و گاز را در جیب رانت خواران ریشدار و کم ریش دار به نام اسلام می ریزد و فقر می گستراند را ایران خالی از دولت خدا و دولت عادل می دید . ایران از نظر گسترش فقر و ناداری در کنار فقیرترین کشورهای آفریقایی قرار گرفته است

استاد بابا صفری از این که در ایران یک میلیون کودک خردسال دچار سوءتغذیه هستند رنج می برد و می گفت چرا بایستی در کشوری که همه ثروتهای زیرزمینی و انسانی را داراست بیش از بیش از ده میلیون نفر مردم زیر خط فقر باشند ؟ آمارهای مختلف دل استاد باب صفری را به درد می آوردند وقتی می خواند در ایران میلیون‌ها کودک ایرانی فاقد امکانات تحصیلی، بهداشتی و درآمدی مناسب هستند که بعضا مجبور می‌شوند به گدایی، اعتیاد، تن‌فروشی روی آورند. استاد بابا صفری رنج می برد که 68 درصد از شاغلان کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و همین امر سبب پیدایش روسپی‌گری، خودکشی و گسترش فرار از خانواده، طلاق، فحشا، اعتیاد و دیگر مفاسد می‌شود. گسترش فقر سبب شده است . استاد صفری می پرسید آیا این آیات علمشان در گسترش فقر و ظلم است ؟ پس کجاست آن عدالت ؟ آیا آمار سالیانه 20 هزار نفر در ایران اقدام به خودکشی کنند؛ یعنی در هر پانزده دقیقه یک نفر از برکات جمهوری مسلمانان لاشرقیه و لاغربیه است؟ استاد صفری که خود عالمی مسلط به دین اسلام و زبان عربی بود و امورات بیش از 80000 روحانی در زمان قبل از انقلاب اسلامی را که زیر نظارت سازمان اوقاف فعالیت می کردند خوب واقف بود از اینکه فقر مردم را لباس مشروعیت اسلامی پوشانده اند و ثروت مردم را برای جاه طلبی های خانمان برانداز خرج می کنند رنج می برد ومی گفت که اسلام نمی‌تواند فقر را پذیرا شود چون که فقر متضاد با هدف دین است. استاد صفری نتیجه می گرفت که وقتی دولت، نتواند کار و درآمد مکفی برای مردم به وجود آورد و فقر در جامعه گسترش پیدا کند، مردم به آن دولت کافر شده، با آن مبارزه می‌کنند. آیات عظام سکوتشان چه علامتی است؟ آیا آنها رضایت دارند از مرگ و فقر مردم ؟ آیا فساد اجتماعی ضدمکارم اخلاق نیست؟ درد استاد صفری سر به آسمان بر می داشت وقتی استاد در اخبارها مطلع می شد که در کنار بیمارستان‌های خصوصی تهران و شهرستان ها یعنی مکانهایی که خانوادهای متوسط هم قاطی فقرای کشور می گردند کشور، افرادی دیده می‌شوند که برای درمان خویشاوندان خود، شبها را در کنار خیابان یا سالن‌های بیمارستان می‌گذرانند. دولت مسلمانان اسیر شدن و آواره شدن مردم را معمولی می خواند و اقدامی نه دولت و نه پولدارهای وصل شده به آیات و شرکتها و بانکها و بیمارستانهای خصوصی هم اعتنایی به دربر شدن مردم در خیابانها و بیرون و درون بیمارستانها ندارند . داروهای بیماریهای مردم در خیا بانهای ناصر خسرو , سه راه آذری , انقلاب و غیره به قیمتهای نجومی به فروش می رسد و این در حالی است که شرکتهای داروسازی در جاده قدیم کرج بعضی هایشان متعلق به همسر افراد رده بالای حکومت مسلما نان هستند !!! در پاره‌ای از مناطق کشور، حتی معمولیی‌ترین داروها یافت نمی‌شود، اما ثروتمندان می‌توانند بهترین متخصصان و امکانات درمانی را در اختیار دارند . بابا صفری می دانست که خدعه و فریب به نام اسلام فقر و بدبختی مردم را سبب گشته است و بارها اشک در چشمانش حلقه می بست وقتی به یاد می آورد که در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک، کیفیت آب آشامیدنی به گونه‌ای است که افراد پردرآمد به خرید آب معدنی یا آب‌های تصفیه شده ای مثل آب های معدنی سرعین و ویلا دره و غیره را مبادرت می‌کنند و مردم اطراف اردبیل و آذربایجان و کل کشور بدلیل ناسالم بودن انواع بیماری ها را می گیرند واز آن گذشته عموم مردم، طعم نداری را در آب آشامیدنی خود احساس می‌کنند


استاد بابا صفری می دید که روحانی ها به نام ها و سفسطه های کپک زده از توده ی مردم فرار کرده و در شمال تهران برای خود کاخ ها درست کرده اند . استاد صفری با درد مشاهده می کرد که زر و زور وتزویر لعاب شرع و اسلامی یافته است .در شهر تهران، افراد پردرآمد در مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا به مراتب از نقاط فقیرنشین کمتر است و برای دستیابی به نعمت‌ هوای پاکیزه‌تر، افراد پولدار روزهای تعطیل خود را در مناطق ییلاقی نزدیک شهر خود می‌گذرانند . مردم فقیر فرزندان زیادی دارند که آرزو دارند وارد دانشگاه شوند واین در حالی است که پولدارها نه با سواد بلکه با پول و روابط شان امتیاز های کلاسهای کنکور و تاسیس دانشگاه ها را می گیرند .تعداد کسانی که با استقراض، هزینه صدهاهزار تومانی (و گاهی میلیونی) یک ساله فرزند خود را می‌پردازند، کم نیستند و اکثر اینها از فقرای گرفتار ناکار آیی آموزش کشور هستند که در بطنش رانت خواری اولویت دارد . معلم بزرگ استاد صفری می دید که خانواده‌ها برای ساختن آینده‌ای روشن برای فرزاندانشان، مجبورند گاهی تا چند میلیون تومان صرف آن کنند. مردم بدبخت پول قرض می کنند و به هر کسی و ناکسی رو می اندازند که به آنها قرض بدهد . تازه بعد از این بدبختی قبولی دانشگاه و تأمین هزینه‌ آن برای آموزش فرزندان که باید کالایی عمومی باشد، اصلا و ابدا حکومت مسلمانان را به استفاده از فکر و عدالت نمی اندازد , بیشتر افزایش سود از طریق دانشگاها مد نظر است . و البته قرض برای پرداخت شهریه ی فرزندان سر سلسله ی غوطه وری در فقر بیشتر را برای مردم نوید می دهد . استاد صفری ای رفتار شرک آمیز و ضد عدالت و علم حکومت مسلمانان را جهنم زایی به نام اسلام در سرزمین مسلمانان می نامید




سویله ندی گده بیر گوزلیک سنه ده قال ماز: رشید بهبود اف
Rəşid Behbudov Karifey Sənətkar!


فاطما مهر علی یف اوا : آذربایجان مارالی
fatma mehraliyeva-azerbaycan maralım


Sen gelmez oldun!سن گل مز اولدون

صابیر : اونوت سنده منی
SABİR "Unut Məni"


عالی هان صمد اف: آذربایجان مارالی
Alihan Samedov Azerbaycan Maralı


زینب خانلر او وا آذربایجان ان مشهور صنعت چی سی
Zeyneb Xanlarova Popular Azeri Singer!






رقص آذربایجانی.Zariflik Azarbaijan xalq Raqsi, 1995

گور جیستاندا----برج علی ده قره پا پاک لار
و تره که مه لر- آذربایجانی لار
Gürcistan-Borçalı'da Karapapak & Terekemeler

Azerbaijanian music "seven yashim deyil"
سون یاشیم ده ایل (آذربایجان لی


رقص فولکولر آذربایجان

عصرین گوزلی ترانه سی: ارجان یلدیریم تقدیم ادیر.Asrin Güzeli (ERCAN YILDIRIM)

Sevda Alekperzadeh - Ulu Veten. سودا علی اکبر زاده : اولو وطن

Candan Erçetin - Elbette.البته : جاندان ارچتین







صمد بهرنگی

صمد بهرنگی




من بو دنیای این نه این نن کووسوم. منیم دونیا ایم. Remish ایجرا :ره میش

آنا.Ana Ağamirza

آنا لای لای سی. Remish. ایجرا ادیر: رمیش

Azeri Sanatçı.آذربایجان صنعت چیسی

خومار قدیم او وا : گله جه یم گل ده سن ترانه سی
Xumar Qedimova-Geleceyem Gel Desen


Ander Sevdalık Fırtına RESİM VE PROGRAM www.sevgiformu.net

آهنگ ازبکستانی تاشکند و سمرقند با صدای زیبای خانم لولا




سایت آقای رضا مسعودی برای شهر اردبیل
آذربایجان بزبان انگلیسی
استاد بابا صفري و محله پير عبدالملک اردبیل






استاد بابا صفری به دلسوزی و رحم و شفقت سرک می کشید و یتیمان را در آغوش می گرفت


منظره ای از یکی از خیابان های شهری در ایالت نورد راین وست فالن آلمان
دوربین رفت و آمد آدمها و ماشین ها را بصورت زنده نشان می دهد
















استاد بابا صفری http://babasafari.com

.






آذربایجانلی اولنمک تکلیفی!!!Azerice evlenme teklifi





استاد بابا صفری






موسیقی آذربایجان


آذروتیوب (Azerootube) - صاحب تاريخ اردبيل و مؤلف نيکوترين کارها در حق فرهنگ ديار ما، -



زندگی نا مه استاد بابا صفری














فلكين قهري منه گلمه دي ، رحمه منه
دولدوردي عمرومين شوشه سين ايچيدّ ي ، زهري منه
http://babasafari.com

.




Sabalan سبلان - آذربایجان- اردببل



اردبیل (Ardabil.Info)
قره گیله و تبریز مارالی

کودتای سال 1953 آمریکا و بریتانیا بر ضد دولت دموکراتیک دکتر محمد مصدق

فیلم
رقص






هیجریندن قارا گئجه لر


نگاهی کوتاه به « تاریخ سیاسی- اجتماعی شاهسون های مغان - اوز اوزومه دوشوندوم -
تاريخده ياشايان ايلکر



نوروز بایرامی آذربایجاندا و شادلیک





آذربایجانی and رقص
قی ناما منی: نامیک ما نا تقدیم ادیر. Namiq Mana: Qinama meni




Xumar Oldum خو مار اولدوم خومار

رقص Uzuyumun Qasi and آذربایجانی
رقصYalli and آذربایجانی
رقصAlagoz and آذربایجانی
رقصKemale and آذربایجانی
رقص Uzundere
موزیک آذربایجانی
تبریز آذربایجانین آنسامبل رقص دسته سی
Sene Qurban - Nezaket Teymurova
Beyaz Geceler (SEYYAD ELIZADE)

نازی هم دمیم سن یاندیرما قلبیمی

گوزل نه قالدی: آی نور داداش اوا تقدیم ادیر.
Aynur Dadasheva-Xalq Mahnisi(gozel ifa)



ساز و سوز مجلی سی- یانیق کرم
اوتای دا یاریم قالیپ
ساز و سوز مجلی سی- جن گی
ساز و سوز مجلی سی- گونای قیزین


آهنگ فارسی

Karabakh


نقش هیچ شخصیتی در تاریخ با سکوت رقم نخورده است:
1-استاد بابا صفری
2-استاد بابا صفری
3-استاد بابا صفری
4-استاد بابا صفری
5-استاد بابا صفری
Pictures


رویا- حسرت نغمه سی



6-استاد بابا صفری
7-استاد بابا صفری
8-استاد بابا صفری
9-استاد بابا صفری
اردبیل در گذرگاه تاریخ" به تالیف "بابا صفری


Azari Dancing



شخصيتها

آشیق هواسی-داغلار

آرتاويل(اردبيل)-لوندويل ـ ويله دره- ويلکيج
پژوهش سرای دانش آموزی استاد بابا صفری
بابا صفری
بابا صفری رفت ولی يادگاريش برای ما باقی ماند . اردبيل در گذرگاه تاريخ





خشت خشت خاطرات استاد صفری در طلوع نور و تواضع در برابر انسان ها بود






English to Azeri Online; آذربایجانی دیلینده لغت فرهنگی (دیکسیونر)
Dictionary



Links:
Father of Ardabil's History
Baba Safari For Justice
Baba Safari's Biography
Azarsalamat
انواع جاذبه های گونا گون دنیای وب , موسیقی
Azeri Music
Shrine of Shaykh Safi

صبحها یی در دوران بابا صفری
در سال 1303 خورشيدي ، زماني كه شادروان حاج بيوك آقا واهب زاده(پدر همسر فداکار و با وفای استاد صفری) رئيس بلديه بود
علت ابنکه علم در ایران با زمان نا آشنا است را بایستی در فقدان فهمیدنها و دانستن ها جستجو کرد و نتیجه ای که استاد صفری گرفته بود این بود که بیگانگی و تعارض با فهم سبب شده است که رجال و گردانند گان جامعه در حرفهایی که می زنند زمان و نقش زمان ثانیه های امروزی در تغییر ات لحظه ای هر پدیده هیچ اثری نداشته باشد



استاد بابا صفری


سرمايه های علمی و معنوی پدر تاریخ اردبیل آنقدر ها بود که بخل را برای او بی معنا کرده بود




او چيزي بود همچون رنگ آب زلال





بابا صفری به اين خاطر قدرتمند بود که از درگيري با هيچ چيز به سکون نمی رسید و راه خویش را از ميان مقاومترين صخره ها و سنگ ها باز می کرد .بي باکانه با هر مسئله اي روبرو می شد و خواسته ی او خواستن ، تلاش كردن ، رسيدن بود . خشت خشت خاطرات استاد صفری در طلوع نور و تواضع در برابر انسان ها بود . بابا صفری سند عشق با جوانه ي شمشاد بود . سرمايه های علمی و معنوی پدر تاریخ اردبیل آنقدر ها بود که بخل را برای او بی معنا کرده بود . انسانیت او چيزي بود همچون رنگ آب زلال. در شبهای زمستانی ظلمت پيماني با مهتاب داشت .در سبزي بي همتاي چمن زاران معنویت بلبل عاشقی بود که آوازی بس دلنشین داشت





مراسم یاد بود عمران صلاحی در اردبیل
عمران صلاحي با اين شعر، کتاب «پنجردن داش گلير» را به مادرش تقديم کرده است
اذان موذن زاده اردبیلی ۲
Ardabil.Info
Ardabil(Pictures From Ardabil)
كوتاه و مفيد درباره نمين
سايت كسري
سازمان بازرگاني استان اردبيل

کشتار مردم آذربایجان در باکو
توسط تانکهای میخاییل گاربا چف در 20 ژانویه
موسیقی عزا
20 yanvar 1990 il


کشتار مردم آذربایجان در باکو
توسط تانکهای میخاییل گاربا چف در 20 ژانویهBlack January. ژانویه ی سیاه


20 YANVAR. Black January

ژانویه ی سیاه ( January 1990)

ABBAS-NANNAM


Links:

امید نغمه سی
سایت شخصی سید علیرضا قائم مقامی


راديو امين
اردبیلین میدانیینین فتوگرافیسی
اردبیلین فتوگراف لاری
اردبیلین شیخ صفی نین مزارینین اطرافیندا فتوگراف
شمالی آذربایجانین چوخ گوزل فتوگرافلاری
شیخ صفی نین مزاری
پيش بيني وضعيت جوي
لباس فروشی در یکی از خیابانهای اردبیل
اردبیل
زندگی-جاده اردبیل
AZAR BAR

پرقیمت اولان عمری زوال ایلمگ اولماز
زندگی‌نامه «باباصفری» منتشر شد
آذربایجان; Azerbaijan ruban 2006


واقعیت این است که هر چه آگاهی بیشتر میشود درد و رنج هم افزون تر می شود




خشت خشت خاطرات استاد صفری در طلوع نور و تواضع در برابر انسان ها بود




ینی ترانه لر

New Songs:
یاقیش یو یور گجه نی:
برلیانت داداش یه وا خانم

Новый клип Бриллиант - «Йагыш»

Новый клип Бриллиант - «Azerbaycan»
آذری ام من قدیم بی خلق:برلیانت داداش یه وا خانم


ایراده ابراهیم او وا خانم: عاشقیم
İRADƏ İBRAHİMOVA "AŞKIM"


رویا خانم آذربایجان مشهور صنعت چی سی:
نارین یاغیش (ینی ترانه, جدید
Roya - Narin Yagish (NEW)

No comments: